reklama

Október

Presne si pamätám na ten deň. Sedela som v našom belgickom byte s výhľadom na pivovar Stella Artois, slnko mi svietilo na chrbát a ja som si četovala s kamoškou. Jej posledná veta mi vyrazila dych...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Október 2006

Presne si pamätám na ten deň. Sedela som v našom belgickom byte s výhľadom na pivovar Stella Artois, slnko mi svietilo na chrbát a ja som si četovala s kamoškou. Jej posledná veta mi vyrazila dych. "A mysli na Evu, pri tej chemoterapii to bude potrebovať." Nevedela som o tom.

O pár dní na to sme sa s Rasťom pochytili určite zas pre nejakú blbosť a ja som demonštratívne treskla dverami a zamkla sa na záchode. Slzy mi stekali po tvári, rozpíjala sa mi maskara a ja som sledovala ako čierne machulky padajú na biele dlaždičky. Cítila som sa beznádejne. A vtom som si spomenula na ňu. A rozrevala som sa ešte viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtedy som chcela napísať článok. Niečo o tom, aké je to strašne nefér. Že sme vo veku, kedy je prirodzené sa o spolužiakoch dozvedieť kto sa kedy žení, kto čaká bábo, koho povýšili a kto bol kde na dovolenke. Ale nie o tom, že niekto potrebuje chemoterapiu.

Ale nenapísala som. Povedala som si, že keď ho nenapíšem, že sa Eva z toho dostane. Neviem síce ako jej to malo pomôcť, bolo to hlúpe, ale poznáte tie dohody s Bohom. Tak nejak som sa dohodla sama so sebou a myslela som, že aj s Ním.

Október 2007

Bol víkend a my sme si s Rasťom vychutnávali spoločný večer. Ja, on a naše šesťmesačné bruško. Okolo jedenástej mi pípla esemeska. Správy, ktoré prichádzajú v noci alebo nad ránom nikdy nie sú dobré. V tejto boli len dve slová. Eva umrela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rasťo ma držal plačúcu v náručí, kým som nezaspala.

Pár mesiacov po jej smrti sa nám s Rasťom stávalo, že sme sa o nej bavili, ako keby tu bola. A párkrát sa nám o nej snívalo.

Október 2009

Ešte stále mám v mobile jej číslo a medzi adresami jej mail. Sem-tam narazím na jej fotku, keď si pozerám staré albumy. A často na ňu myslím. Asi ako všetci, čo ju poznali.

Ale ak existuje geologické nebo, a ono určite existuje, Eva tam sedí za jedným stolom spolu s inými geológmi a popíja pivo. A čaká na nás ostatných...

Venované Evke Tokárovej

elen matúš-trnavská

elen matúš-trnavská

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trnavská z Trenčína alebo Trenčianska z Trnavy?...ak sa ma na to opýtate na budúcom blogstretku, budete zrejme miliónty v poradí...ale to je už úplne jedno...pretože to priezvisko budem používať už len tu Zoznam autorových rubrík:  Tri písmenká môjho životaTúlavé topánkySúkromnejšie ako súkromnéZápisky z PrahyO niečomNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu