reklama

Čo ma v Lodzi prekvapilo...

...alebo zopár postrehov z druhého najväčšieho poľského mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Električky. Ak máte pocit, že v tom vašom meste jazdia staré obludy, môžete spokojne spávať. Nie je to pravda. Tie v Lodzi vyrazili dych aj ostrieľanejším turistom. A každá jazda bola vlastne malou skúškou odvahy.

Na jednom z námestí som uprostred noci našla čisté toalety s toaletným papierom a zadarmo...toto asi nemusím komentovať, že?

V jednej z početných pitných competitions sme mali v bare, známom desiatkami zahraničných pív, nájsť to naše. Našla som Topvar. O jeho kvalite v porovnaní s belgickým, či nemeckým nebudem radšej polemizovať. Čo ma však prekvapilo, bola jeho etiketa. Holá ženská cez celý prebal. Toto je propagácia na slovenský spôsob? Stískajúc fľašu v ruke tak, aby to (teda ju) nebolo vidno, som nevedela, či sa mám hanbiť, či čo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto. Sivá priemyselná architektúra ostro kontrastuje s historicky bohatým centrom. Zo začiatku som naozaj mala pocit, že som sa omylom ocitla medzi kulisami nepodarenej komédie o krajších zajtrajškoch pracujúceho ľudu z 50. rokov minulého storočia. Čo sa však centra týka - vždy sa mi páčili slovenské námestíčka a historické časti miest, ale v porovnaní s lodzskou Piotrkowskou ulicou naozaj začínam váhať. Pretože tento štvorkilometrový bulvár má jednoducho štýl. Moderný európsky svet sa tu stretáva s historickým hrdým Poľskom. A všetko tak, že to dáva centru atmosféru, ktorá chytí.

A samozrejme, malým prekvapením bolo aj to, že všade som našla ľudí, ochotných bez problémov rozumieť mojej slovenčine...Potešilo to.

elen matúš-trnavská

elen matúš-trnavská

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trnavská z Trenčína alebo Trenčianska z Trnavy?...ak sa ma na to opýtate na budúcom blogstretku, budete zrejme miliónty v poradí...ale to je už úplne jedno...pretože to priezvisko budem používať už len tu Zoznam autorových rubrík:  Tri písmenká môjho životaTúlavé topánkySúkromnejšie ako súkromnéZápisky z PrahyO niečomNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu