reklama

November

Vonku poprchá. S pribúdajúcim šerom ma moje jesenné nálady chytajú čoraz častejšie. Prichádza sychravý november a s ním čas upršaných dní, sivomliečnej hmly a blikotavých cintorínov. A pre mňa aj čas, kedy si znova spomeniem aj naňho.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nepoznala som ho dobre. Boli sme čerství prváci na výške a všetko okolo malo príchuť nepoznaného. Zopár náhodných pohľadov a priateľským úsmevov. A našich tradičných štvrtkových chodbovíc, ktorými sme tak dobre liezli na nervy všetkým naokolo.

Pamätám si na tú jeho poslednú. Rozhovor o našich milovaných horách a lezení. Jeho nadšenie z nasledujúceho víkendu v Tatrách.

Na druhý deň sme si ešte zakývali na prednáške. Zase mal na sebe to veselé tričko (v čase môjho čierneho prevedenia som jeho žlté a oranžové tričká s bláznivými obrázkami považovala za úplne nemožné). Na tvári široký úsmev a iskričky v očiach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týždeň na to som si do denníka zapísala toto:

"Dohodli sme sa, že bude oslava jeho menín a namiesto toho bude jeho pohreb. Chcel iba pomôcť kamošovi. Ale nezachránil ho a nezachránil ani seba. Zomrel tam, kde to najviac miloval..." 

  foto: R. Matúš - Gerlachovský štít    

Možno to bolo jeho nerozvážnosťou. A možno nie. A možno to tak malo byť. Aj keď smrť každého mladého človeka, ktorý zomrel náhle s hlavou plnou nápadov je tak nespravodlivá a tak strašne zbytočná. Tak ako je zbytočné sa potom trápiť, kto čo mohol spraviť inak. A čo by bolo ak...

Nepoznala som ho dobre. Nemala som tú šancu. Ale viem, že ak by žil, bol by skvelý spolužiak a hlavne skvelý kamarát. Chodil by s nami liezť a túlali by sme sa spolu po horách. A kopec ďalších vecí mohlo byť inak. Ale nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak si naňho spomíname. Nielen v novembri a nielen na horách.

Jeho smrť mi vždy viac ako čokoľvek iné pripomenie to staré známe - Nevieš dňa, ani hodiny...

Venované Martinovi Fojtů

elen matúš-trnavská

elen matúš-trnavská

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trnavská z Trenčína alebo Trenčianska z Trnavy?...ak sa ma na to opýtate na budúcom blogstretku, budete zrejme miliónty v poradí...ale to je už úplne jedno...pretože to priezvisko budem používať už len tu Zoznam autorových rubrík:  Tri písmenká môjho životaTúlavé topánkySúkromnejšie ako súkromnéZápisky z PrahyO niečomNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu