reklama

O stredobodoch môjho vesmíru

Klop, klop, klop...Klopkali moje topánky na vysokom podpätku po úzkych bratislavských uličkách presne pred troma rokmi. Každé klopnutie bolo ozvenou môjho vlastného šťastia, lebo sme čakali naše prvé bábätko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Cáp, cáp, cáp...Bežia moje pohodlné tenisky po širokých pražských chodníkoch. Jednou rukou si držím bruško a presviedčam toho človiečika vovnútri, aby to pochopil. Jeho staršia sestra sa na odrážadle totižto práve spúšťa dole kopcom a určite sa oplieska o ten múr oproti.

Človek sa vraj učí na vlastných chybách. A ja som sa rozhodla, že sa teda poučím. Že už nebudem chcieť byť dokonalá za každú cenu. Že uz nebudem čítať mamičkovské časopisy, všade píšu aj tak stále to isté, a nebudem tak podliehať dojmu, že keď robím niečo inak, nie som dostatočne in a dostatočne dobrá matka. A určite nebudem čítať rozhovory s bezchybne nastylovanými šťastnými mamičkami, podľa ktorých je všetko absolutne ružové. Lebo už veľmi dobre viem, že moje dieťa sa nebude stále usmievať tak ako dieťa Zlatky Puškárovej a určite si sem-tam aj dobre poplače. A viem, že neprespí celú noc len tak samé ako deti Andrejky Verešovej a že najlepšie sa mu bude spať v blízkosti mamy. A že určite to nebude hneď od narodenia rozumné a chápajúce stvorenie, tak ako dieťa Anetky Pariškovej, ale úplne normálne a bezbranné bábätko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A takisto už viem, že nedostanem hysterický záchvat vždy ako mu teplota stúpne nad 37,5 a nebudem kvôli tomu volať doktorke každú hodinu. A neprinútim manžela sadnúť do auta a zburcovať pol detskej pohotovosti kvôli jednej vyrážke na tvári. A že si nezaklopem na čelo vždy, keď mi niekto (starší) opíše aj iný spôsob (výchovy, výživy či starostlivosti) ako ten, ktorý momentálne letí.

A viem, že keď Ema príde o svoju jedinečnosť, bude to skúška nervov, lebo táto revolúcia v jej živote sa určite prejaví bojmi na všetkých frontoch. A že ja budem unavená, nevyspatá, nervózna, frustrovaná, hladná, zničená a permanentne naštvaná. A je mi jasné, že za všetky krivdy sveta bude v tej chvíli zodpovedný len a len jediný človek. A tomu to pekne osladím hneď ako večer otvorí dvere. Lebo on cukor nemôže. Ale zároveň už budem veľmi dobre vedieť, že je to ten najfantastickejší otec, akého si moje deti mohli želať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A už nechcem byť v kŕči, či to, čo robím je správne a hľadať svoju pravdu na internetových fórach. Nechcem byť v strese, či som dobrá mama, pretože odpoveď mi každý deň budú dávať dva páry nádherných očí.

A už si nechcem nechať svoj vlastný svet pohltiť dvadsaťštyrihodinovým fascinovaným pozorovaním stredobodu môjho vesmíru (aj keď nepochybujem o tom, že tým stredobodom navždy bude), posúvajúc tak hranice vlastnej únavy. A že aj keď sa môže ľahko stať, že budem chcieť zaňho ešte aj dýchať, už nebudem musieť. Pretože viem, že to hravo zvládne aj samé.

Lebo človek sa ani nenazdá a popritom všetkom mu jeho manželstvo môže odplávať dole Vltavou. Tak ako sa to skoro stalo nám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ponaučenie? Všetko je to o práci. O každodennej, pomalej, trpezlivej práci. Nie o tej v domácnosti a nie o tej pri bábätku. Ale o tej s manželom. V rozhovore...v modlitbe...v posteli...

Pretože to je ten základ, na ktorom všetko stojí.

elen matúš-trnavská

elen matúš-trnavská

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trnavská z Trenčína alebo Trenčianska z Trnavy?...ak sa ma na to opýtate na budúcom blogstretku, budete zrejme miliónty v poradí...ale to je už úplne jedno...pretože to priezvisko budem používať už len tu Zoznam autorových rubrík:  Tri písmenká môjho životaTúlavé topánkySúkromnejšie ako súkromnéZápisky z PrahyO niečomNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu