reklama

Topiaci sa aj slamky chytá?

...alebo o tom, ako sa elenka prvýkrát s pozitívnym výsledkom bylinkovej liečby stretla. A pevne verí v ďalší...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nikdy som neverila bylinkám, čajom a mastičkám, ktoré od oka namiešavali staršie dámy, od oka určiac diagnózu. Moja rodina to jednoducho nemusela. Nikdy sme sa s nejakou vážnejšou chorobou nestretli (ťuk, ťuk na drevo), ak nepočítam tých niekoľko zápalov pľúc (a otec mal raz tuším aj žltačku, alebo to ma vtedy len tak strašili?) šťastne vyliečených aj vďaka doktorom. Možno aj preto bola moja dôvera k lekárom (a nedôvera k čomukoľvek inému) hlboká a takmer neotrasiteľná. Aj keď zopár úderov pod pás veru dostala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý schytala hneď v prvom ročníku na gympli, kedy mi (vtedy ešte detská) doktorka moje skoro už vykašlané pľúca liečila vitamínmi. Čuduj sa svete, nezaberali. Po dvoch týždňoch, vyzbrojená maminou radou, som si od nej (vraj pekne drzo) vypýtala penicilín. Nakoniec mi ho dala (kto je tu doktor, ja či ty!)... A pred tromi rokmi ma hnevalo srdce a oni mi liečili pečeň. Lebo srdce mám zdravé a mám stres. Pravda svätá... A nedávno som si povedala, že by nebolo od veci zistiť, čo to za tupú, zákernú bolesť pociťujem od pupka vpravo dole. Na zápal močových ciest mi predpísali antibiotiká, aj keď som vyslovene spýtala, či nie je nejaká iná možnosť - nuž viete, kvôli tej pečeni. Asi nebola. Bolesť sa sem-tam znova ozve v štýle "nazdar, moja, jak sa máš" a ja statočne predýchavam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz toto.

U nich je to inak. Teta z času na čas zoberie všetkých k nejakej tej staršej dáme a vrátia sa vyzbrojení príslušným počtom čajov, mastí a kúr. Bola snaha presvedčiť ma, kto čo komu prečo pomohlo. V záujme zachovania nadštandartných vzťahov s budúcou rodinou som len zdvihla obočie a - mlčala.

A teraz toto.

Po návrate z výskumného projektu na ruskej lodi sa necítil dobre. Pravda, vtedajším hľadaním samej seba som mu na psychickej pohode veru nepridala. Šialené bolesti brucha sa ozývali so železnou pravidelnosťou niekoľkokrát do dňa. Lekári mu však našli niečo s cukrom a tak treba liečiť to. Na brucho sa akosi zabudlo. Jeho návrh zájsť k nejakej tej staršej dáme som síce podporila, ale so slovami "akože, ak si myslíš, že ti to pomôže, tak si choď, ale aj tak by si mal ísť znova k doktorovi". A pravdaže myslela som si svoje. A ono to zabralo. Dopil posledný čaj, dobral posledné kvapky a spravil si očistnú kúru a - nič. Po bolesti ani chýru ani slychu. Krátko na to si vyvrtol členok (to keď sme na squashi trošku frajerili) a doktor aj rotgen spravil, aj mastičku dal, ale nič z toho. Bolelo a bolelo. Tak reku, ide znova tam a tam. A ja znova "keď myslíš..." Nohu mu stará dáma napravila a tá nebolela (do chvíle, keď raz vystupoval z elekričky a do cesty sa mu priplietol obrubník...)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz toto.

Výsledky krvných testov mu stále skáču. Aj keď žiadne ďalšie príznaky nemá, doktor chce liečiť. Radikálne a hneď. Bez počkania na výsledky doplnkových testov. A tak skúsil do tretice. A ja som mlčala.

Možno preto, že ma stará dáma nalomila...Možno preto, že ponúkla inú alternatívu k radikálnej liečbe...Možno preto, že keď uverí psychika, uverí aj celé telo...A možno len pre to staré známe "čo ťa nezabije, to ťa posilní...

A tak už aj ja mu sem-tam uvarím ten "správny" čajík a opýtam sa na kvapky. A spolu s tým vlievam doňho presvedčenie, že všetko dobre dopadne. Tak alebo tak. Pretože keď nezaberie toto, zaberie to druhé. To ukážu až ďalšie testy. A v podstate je úplne jedno, čo pomôže, ak to pomôže.

elen matúš-trnavská

elen matúš-trnavská

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trnavská z Trenčína alebo Trenčianska z Trnavy?...ak sa ma na to opýtate na budúcom blogstretku, budete zrejme miliónty v poradí...ale to je už úplne jedno...pretože to priezvisko budem používať už len tu Zoznam autorových rubrík:  Tri písmenká môjho životaTúlavé topánkySúkromnejšie ako súkromnéZápisky z PrahyO niečomNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu